سوال :مهدویان

باسلام من به خاطریک مورد سرقت موتر سیکلت ۹۱روز حبس تعزیری و ده ضربه شلاق حکم گرفتم واعتراض زدم چون سابقه قبلی نداشتم میخاستم بدونم اگر دادگاه تجدید نظر هم همین حکم تایید بکنه دیگه راهی نیست که من به زندان نرم وچند روز بعد ازابلاغ رای دادگاه تجدیدنظر پرونده به اجرای احکام میره؟

 

پاسخ داده شد

با عرض سلام و عرض ادب

اصولا پس از تحدیدنظر حق اعتراض ندارید. اگر وقوع سرقت محرز است پیشنهاد میکنم  با صرف نظر از تجدیدنظر خواهی درخواست تخفیف کنید در این صورت 1/4 از مجازات کاسته می شود .در خصوص قسمت بعدی سوالتان باید عرض کنم در هر صورت پس از قطعی شدن  حکم ، پرونده به اجرای احکام ارسال و عملیات اجرایی شروع می شود.

موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقی
برچسب‌ها: سرقتتمکین از حکم

تاريخ : پنج شنبه 30 شهريور 1402 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال :موسوی زاده

سلام سال 1395 سرقت 30 گرم طلا به صورت کیف قاپی که سارق 67 قفره سرقت نیز داشته 21 روز بعد هم دستگیر میشود قاضی پرونده حکم حبس تا رد مال میده سوالم اینه که چرا تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته؟ این 30 گرم به ما بر میگرده؟

 

پاسخ داده شد

 

با سلام وعرض ادب.بله سارق تا زمانی که نسبت به رد مال ( 30 گرم طلا) اقدام  یا رضایت شما را اخذ نکند در حبس خواهد ماند.

موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقی
برچسب‌ها: رد مال در سرقت

تاريخ : شنبه 31 تير 1402 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : ناصریان

سلام.پدر بنده یک قطعه زمین رو بدون دریافت هیچگونه وجهی به شخصی واگذار نموده است و در این خصوص قولنامه نوشته اند.در قولنامه به رایگان بودن اشاره ای نشده است و در قسمت ثمن معامله نیز چیز خاصی قید نشده است.آیا امکان پس گرفتن زمین وجود دارد؟

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب:

جواب سوال صراحتا در ماده 803 قانون مدنی قید شده است.به نظر می رسد با توجه به مفاد قرارداد و احتمالا اخذ اظهارات شهود احتمالی بتوان هبه بودن را اثبات و با در نظر گرفتن شروط خاص ذکر شده در ماده 803 قانون مدنی ، زمین را مسترد نمود.

ماده 803قانون مدنی - بعدازقبض نیزواهب می تواندبابقاع عین موهوبه ازهبه رجوع مگردرمواردذیل که نمی تواند رجوع نماید : 1)درصورتی که متهب پدریامادریااولادواهب باشد. 2)درصورتی که هبه معوض بوده وعوض هم داده شده باشد. 3)درصورتی که عین موهوبه ازملکیت متهب خارج شده یامتعلق حق غیر واقع شودخواه قهرامثل اینکه متهب به واسطه فلس محجورشودخواه اختیارا مثل اینکه عین موهوبه به رهن داده شود. 4)درصورتی که درعین موهوبه تغییری حاصل شود.


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیمطالب حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: هبهرجوع از هبهپس گرفتن هدیهپس گرفتن هبه

تاريخ : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : مهسا

با سلام و عرض ادب
همسر بنده دوتا دبه انگور برا سرکه ریخته بود و مدت ۲۰روز از ریختن انگورها میگذشت که مامورین به خانه آمدن و دبه ها وهمسرم همراه با قابلمه و یک لوله که به گفته مامورین لوله تقطیر بود بردن برا تست الکل فرستادن پزشکی قانونی که درصد آنها یکی۸درصد ‌یکی ۱۲درصد بوده دادگاه با فیش حقوقی همسرم رو آزاد کردن وپرونده به شعبه دو کیفری ارجاع داده شده و چند روز بعد نوبت دادگاه داریم میخاستم بدونم چجوری ثابت کنیم که برا سرکه بوده و قصد نیتی برا مشروب نبوده اتهامات فروش و نگهداری مشروبات الکلی دست ساز به میزان ۴۵لیتر هستش و ناگفته نماند همسرم در سال ۹۷به جرم مشروبات الکلی سابقه دارد ولی در پرونده الان زده بدون سابقه کیفری موثر همسرم استشهادیه محلی جمع کرده که حسن شهرت در محل نداشته است ممنون میشم راهنمایی بفرماید با کمال تشکر

 

پاسخ داده شد

با عرض سلام و ادب

پیشنهاد می شود در این خصوص به احدی از همکاران وکیل مراجعه نمایید.در پرونده حاضر بستگی به تحقیقات مخبرین و گزارش مامورین و همچنین انجام یکسری تحقیقات محلی و دستورات قضایی روند رسیدگی تغییر نماید.اخذ استعلام سابقه کیفری هم در آینده توسط مرجع بالاتر نیز متصور است. حتما به وکیل مراجعه نمایید.

موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیکیفری
برچسب‌ها: ساخت الکبساخت سرکهاتهام ساخت مشروب الکلی

تاريخ : چهار شنبه 12 بهمن 1401 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

  سوال : شجاعی

با سلام و احترام بنده یک قرارداد پیش خرید ساختمان در قالب یک مبایعنامه دارم. فروشنده به قرارداد خود عمل نکرد بنده در مرحله اول با اون توافق کردم و زمان قرارداد رو تمدید کردم زمان قرار داد در پشت صفحه قرارداد اصلی پشت نویسی شده است سوال1: ایا با پشت نویسی قرار داد، بنده های اصلی قرار داد مانند ضرر و زیان تعیین شده، که در پشت نویسی تغییر نکرده اند معتبر می باشد؟ سوال2: با توجه به اینکه تاریخ تحویل پایان اسفند سال گذشته بوده و ساختمان در حدود 60 درصد پیشرفت داشته است و پیش بینی می شود حداقل تا 6 ماه اینده تحویل نشود.بنده چه زمانی باید برای اقدام به تهیه دادخواست و دریافت خسارت عدم تحویل اقدام نمایم؟ با تشکر

پاسخ داده شد 

سلام و عرض ادب. 1- بله شروط قرارداد اصلی معتبر باقی می ماند مگر اینکه صراحتاً در ظهر نویسی آنها را لغو کرده باشید.2- باید تا پایان مهلت تعیینی صبر کنید حتی اگر مطمئن هستین تخلف صورت میگیرد.

موفق و موید باشید

 

 


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیاملاکقراردادها
برچسب‌ها: تخلفات قراردادی-ظهرنویسی مبایعه نامهپیش فروش ساختمان

تاريخ : دو شنبه 29 فروردين 1401 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : تکتم مریوانی

6ماه پیش به دلیل زایمان از کارم مرخصی زایمان گرفتم و در این مدت با توجه به سابق کارم سازمان تأمین اجتماعی به من حقوقم را داد ولی حالا که می خواهم به کارم برگردم کارفرما اعلام عدم نیاز کرده ولی این موضوع را به طور کتبی به من اعلام نمی کنه قرارداد کارم 1/5/90 تمام شده من هم قراردادی ندارم که بتونم ثابت کنم اونجا کار می کردم ولی حق بیمه ام هست که اونجا شاغل بودم، آیا دستم به هیچ جا بند نیست که بتونم حقوق بیکاری بگیرم؟

پاسخ داده شد

 

سلام و عرض ادب.

بله شما می توانید با مراجعه به شعب حل اختلاف مستقر در اداره کار محل کار خود (هیئت تشخیص) مراجعه کرده و با تقدیم دادخواست حقوق قانونی ضایع شده خود را پیگیری نمایید. .سابقه نشان داده است اصولا اداره کار حامی خوبی برای کارگران است.نگران نباشید.

موفق و موید

 

موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریقراردادها
برچسب‌ها: شکایت کارگریشکایت از کارفرمااداره کارهیئت تشخیص اداره کارمطالبات کارگری

تاريخ : چهار شنبه 26 آبان 1400 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال: فرامرزی

با سلام دست چپ مادرم طی تصلادف که شش ماه پیش رخ داد مصدم شده وبا خرج سه ملیون هزینه عمل هنوز به بهبود کامل نرسیده ماشین راننده با وثیقه از توقیف در آمده است معاینه مجدد پزشک قانونی 12/8/1400 می باشد. لطفا جواب بدهید: خرج بیمارستان به پای راننده است یا بیمه باید پرداخت کند؟ در صورت تعلق گرفتن دیه چند درصد را شامل می شود؟ با تشکر

پاسخ داده شد

 

سلام و عرض ادب؛ میزان دقیق دیه بر مبنای برگه پزشکی قانونی محاسبه می شود و در حال حاضر امکان محاسبه وجود ندارد. هزینه های بیمارستان می بایست از محل همان دیه پرداخت شود و اگر هزینه ای مازاد بر آن در بیمارستان پرداخت شد باید با دادخواست مجدد و ارائه مدارک از راننده مسبب حادثه پس از رسیدگی در محکمه حقوقی دریافت نمایید.

موفق و موید باشید

 

 

موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریکیفری
برچسب‌ها: مطالبه دیهمطالبه خسارت مازاد بر دیهدیهمطالبه خسارت

تاريخ : دو شنبه 26 مهر 1400 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : بوژمهرانی

 با سلام. بنده دادخواست افزایش ساعات ملاقات فرزند داده ام. احتمالا پس از رای همسرم بعد از بیست روز تقاضای تحدید نظر میکنه برای اتلاف وقت. من میتونم بلافاصه تجدید نظر بزنم. و تقاضای دستور موقت بکنم. تا وقت تلف نشه. اول کار یکبار دستور موقت گرفتم.؟

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب.در موضوعات حقوقی از جمله موضوع شما ؛ با توجه به اینکه دستور موقت همان عین خواسته است ؛ لذا دادگاه اصولا دستور موقت صادر نمی کند. ضمن اینکه تجدیدنظرخواهی شما در ابتدای مهلت ؛ مانع تجدیدنظرخواهی ایشان تا پایان روز بیستم نخواهد شد.

موفق و موید باشید.

 

 


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریخانواده و حضانت
برچسب‌ها: ملاقات طفلدستور موقت

تاريخ : یک شنبه 28 شهريور 1400 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : محمودی 

 

با سلام اگر دختری که عقد کرده ,بدون اذن و اطلاع پدر دختر طلاق دهند,حکم طلاق چیست؟ ضمنا به جای امضای پدر در محضر فردی با دریافت مبلغی طلاق نامه را امضاء نمودند. با تشکر

 

پاسخ داده شد

 

با عرض سلام و ادب ؛  اذن پدر تنها شرط صحت عقد نکاح ر خصوص دختر دوشیزه می باشد .اما برای طلاق رضایت پدر شرط نیست.موفق  و موید باشید .


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیطلاق و مهریه
برچسب‌ها: طلاق بدون اذن پدراذن پدر در طلاقشرط صحت عقد نکاح

تاريخ : دو شنبه 31 خرداد 1400 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 

سوال : مولایی

باسلام وعرض خسته نباشید.پدر مرا شخصی 3 سال پیش بقتل رساند و سپس در ماشینش به اتش میکشد قاتل نیز دستگیر میشود حال که در دادگاه پرونده دایر میباشد 3 برادرانم اقدام به وصول دیه نموده اند(البته ما 4 برادریم و من نیز فرزند ارشد ذکور میباشم) )ولی بنده رضایت ندارم و خواستار قصاص شده ام حال دادگاه چه رویه ای خواهد داشت آیا فرد را در زندان نگاه میدارد یا در خواست قصاص بنده را قبول مینماید و یا حکم دیگری میدهد درخواست راهنمایی از ان جنابان را دارم.

پاسخ داده شد

با سلام و عرض ادب.

قصاص حق اولای دم است . اگر شما به تنهایی خواهان قصاص هستین ؛ می بایست سهم سه برادر دیگر را از دیه که گرفته اند را به قاتل پرداخت کنید تا وی قصاص شود.

موفق و موید باشید

 


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیکیفری
برچسب‌ها: گذشت اولیای دمفاضل دیهقصاص در صورت گذشت برخی از اولیای دم

تاريخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : مینا اسدی

سلام.من در رابطه با یک خط تلفن همراه به شخصی قرارداد اجاره به شرط تملیک دادم و ایشان متاسفانه قسطی پرداخت نکردن.ایا باید دادخواست فسخ بدم یا میتونم خطو به دیگری واگذار کنم؟

سوال پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب.

 اگر برایعدم پرداخت اقساط  شرط فسخ گذاشته اید ابتدا باید نسبت به قرارداد تقاضای فسخ نمایید و پس از فسخ می توانید انتقال به غیر دهید.موفق و موید باشد


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقی
برچسب‌ها: فسخشرط فسخعدم پرداخت اقساط قرارداد

تاريخ : شنبه 27 دی 1399 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : محمدی 

با سلام. آیا با گذشت بیش از دوسال از قراردادی که حاوی شرط فسخ می باشد ، می توان قرارداد را فسخ کرد یا از لحاظ قانونی و یا عرفی غیر قابل فسخ است.

پاسخ داده شد 

 

سلام و عرض ادب. اصولا اعمال حق فسخ فوری می باشد یا دارای مدت معین است. به عبارتی حق فسخ فوریت دارد که می بایست پس از اطلاع از تحقق حق ، سریعا اقدام نمایید.چنانچه حق فسخ قرارداد شما فوری نبوده یا محدود به زمان مشخصی نیست ، اماکن حق فسخ وجوددارد که می بایست اظهارنامه مبنی بر اعمال حق فس به طرف دیگر ارسال نمایید.

موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقی
برچسب‌ها: حق فسخمدت حق فساعمال حق فسخ قراردادی

تاريخ : دو شنبه 31 شهريور 1399 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : پوریا

سلام و خسته نباشید
من یه ماشین 405 مدل نود خیداری کردم ولی یک روز بعد از قول نامه واشر سر سیلنر ماشین می سوزه ( واشر زده) که بعد از 4 تا پنج روز که توی تعمییرگاه بود نزدیک به یک میلیون تومان خرجش کردم البته به غیر از واشیر خیلی از وسایل ماشین هم عوض کردم اجبار بود چون همینجوری سرهم بندی کرده بودند بعد از کلی هزینه که براش کردم از مالک قبل شکایت کردم که شکایت من به شورا حل اختلاف ارجاع داده شد و شورا من رو به کارشناس تامیین هزینه فرستاد که صد هزارتومان هم خرج کارشناس شد که کارشناس هم قیت 827000 هزار تومان هزینه براورد کرد که بعد از ان دوبار شکایت و تامین خواسته کردم که به شورا ارجاع داده شد حالا من میتوانم در این دعوی پیرز بشوم یا هرچه هزینه چه ماشین چه کارشناسی همه کردم دود میشه
اگه حالا راهنمایم بکنیم ممنون میشم

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب اگر در قولنامه تنظیمی خیار عیب را سلب نکرده باشید می توانید از باب ارش، خسارات وارده را دریافت کنید. البته قطعی نمیتوان بدون توجه به مفاد قرارداد و دادخواستی که ارایه کردید گفت نتیجه چه خواهد شد. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری

تاريخ : دو شنبه 25 فروردين 1399 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : خانم یلدا 

 

سلام. شوهرم درخواست تعدیل یا اعسار زد و قاضی حکم به پنج ماه یک سکه داد والان شوهرم مهریه را با وجود قسط بندی پرداخت نمی کند و پیش هر قاضی هم که میرم میگن دیگه حکم جلب رو برداشتن و با وجود این که شوهرم محکوم به پرداخت پنج ماه یک سکه شده ولی چون چیزی به اسم خودش ندارد میتواند مهریه ندهد و دیگر زندان هم ندارد الان تکلیف من چیست که حدود ده ماه است مهریه نگرفته ام؟ البته پیش پرداخت داده شده و قبلا سه ماه یک سکه بود که به دلیل دادخواست همسرم و به خاطر گرانی سکه به پنج ماه تغییر یافت ویکسال بعد
دوباره دادخواست داد یعنی امسال ولی قاضی با دادخواست ایشان موافقت نکدد و حکم به همان پنج ماه داد ولی خوب شوهرم پرداخت نمی کند لطفا من را در این باره راهنمایی کنی ممنون.در ضمن کل مهریه من 65سکه است .ف

پاسخ داده شد

 سلام و عرض ادب.در حال حاضر رویه دادگستری مشهد بدینمنوال است که فرمودین و حکم جلب صادر نمی کنند.النهایه شما دو راه حل در پیش دارید ، یا اینکه تا کشف اموال اعم از سپرده های بانکی یا اموال منقول و غیر منقول همسرتان صبر کنید ، یا مستندا به ماده 1130 قانون مدنی ، به دلیل عسر و حرجی که به شما وارد گردیده است از دادگاه تقاضای صدور حکم طلاق نمایید. باید منتظر بود تا دید نهایتا مسئولین قضایی چه برنامه ای در این خصوص در پیش خواهند گرفت. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیخانواده و حضانت
برچسب‌ها: مهریهحکم جلب برای مهریهنحوه وصول مهریهرویه دادگاه های مشهد در خصوص مهریه

تاريخ : شنبه 3 اسفند 1398 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : حسنی 

سلام و خسته نباشید
طبق رای وحدت رویه 733،غرامت بر اساس شاخص بانک مرکزی می باشد یا پرداخت ثمن معامله به نرخ روز با نظر کارشناس رسمی دادگستری؟

 

پاسخ داده شد

 سلام و عرض ادب در خصوص رای وحدت رویه 733 ، رویه اکثر شعبه دادگاه های حقوقی محاسبه ارزش روز ملک بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری می باشد.هرچند محدود شعباتی هم هستند که همچنان به دلیل مبهم بودن رای وحدت رویه فوق ، شاخص بانک مرکزی را مبنای محاسبه قرار می دهند. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیاملاک
برچسب‌ها: ارزش روز ملک طبق رای وحدت رویه 733مبانی محاسبه قیمت روز ملک

تاريخ : شنبه 30 آذر 1398 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : ندا روستا 

سلام.من یک فقره چک به مبلغ 30 میلیون تومان به همسرم دادم تا یک پراید بخرد و به نام من بزند.متاسفانه بعد ازبروز اختلاف ما از هم جدا شدیم و اکنون چک در دست آقایی هست که من نمی شناسم.دادخواست مطالبه وجه چک را داده است.حالا چه کار می توانم بکنم.لطفا راهنماییم کنید.ممنون

 پاسخ داده شد: 

سلام و عرض ادب

اولا شما میتوانید علیه همسر سابقتان طرح شکایت کیفری خیانت در امانت نمایید.در این خصوص از افرادی که در جریان امور شما بودند می توانید جهت ادای شهادت کمک بگیرید.

ثانیا ، درخصوص دعوای مطالبه وجه چک، اگر شخصی که اکنون دارنده چک می باشد نتوانید سوء نیت داشته ، متاسفانه می بایست مبلغ چک را در حق ایشان کارسازی و نهایتا بعد از اثبات خیانت در امانت از همسرتان هرچه داده اید باز پس گیرید.

موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقی
برچسب‌ها: اعسارخیانت در امانت چکمجازات خیانت در امانت

تاريخ : دو شنبه 28 مرداد 1398 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : فرشاد

با سلام و احترام
در منزل شخصی بنده ۴۰ لیتر مشروبات الکلی(شراب)دست ساز و ۳۰ گرم تریاک کشف شده و بنده از روی ترس و نداشتن تجربه اقرار به داشتن موارد مذکور کرده ام منتهی به قاضی عرض شد که فقط در حدود چهار تا پنج لیتر در منزل داشته ام و نتوانسته ام ثابت کنم که از‌روی عداوت و دشمنی چنین بلایی بسرم آمده است و در رای بدوی بنده در مورد تهیه و نگهداری مشروبات الکلی یک سال حبس ۷۴ ضربه شلاق و ۱۳۲۵۰ جریمه نقدی ذکر شده است و در مرحله مهلت ۲۰ روزه اعتراض به دادگاه تجدید نظر و فرستادن پرونده مواد مخدر به دادگاه انقلاب هستم، ۳۵ ساله و هیچگونه سابقه کیفری نداشته ام و میخواهم بدانم در دادگاه تجدیدنظر بقاضی چه حکمی صادر می کند؟

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب چنانچه سابقه کیفری موثری نداشته اید ، احتمال اینکه یکی از مجازات های شما (حبس ) ، تعلیق شود زیاد است.

موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیکیفری
برچسب‌ها: تعلیق مجازاتمشروبات الکیلیمجازات مشروبات الکی

تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1398 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : نازنین

با سلام بنده 28 سال است که با شوهرم زندگی می کنم ایشان دو سال به من نفقه نداد و من وقتی بعد از 2 سال به او اعتراض کردم به دادگاه دادخواست طلاق داد و در شورای حل اختلاف فقط میگفت من نمی خواهم زندگی کنم و هیچ دلیل دیگری را نداشت ایا او می تواند به این سادگی من را طلاق دهد.

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب.با سلام شورای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی به دعوی طلاق را ندارد. وظیفه شورا صلح و سازش است اگر موفق به سازش نشود پرونده را جهت رسیدگی به دادگاه خانواده می فرستد طلاق به درخواست مرد ساده نیست، مکلف به پرداخت کلیه حقوق زن اعم از مهریه و اجرت المثل و نفقه و جهیزیه می باشد.

موفق و موید باشید

 


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیخانواده و حضانت
برچسب‌ها: طلاق یک طرفهطلاق از طرف مرد

تاريخ : چهار شنبه 28 فروردين 1398 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : محمودی

سلام و عرض ادب.بنده مغازه دار هستم و چند دستگاه پوز دارم.آیا خرید مشتری با کارت بانکی سرقتی برای من مسئولیتی دارد یا خیر؟

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب.خیر. چنانچه قرائن و شواهد اطمینان آوری که نشان از سرقتی بودن کارت بانکی یا سارق بودن استفاده کننده در میان نباشد شما مسئولیتی نخواهید داشت.

موفق و موید باشید

 


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: سرقت کارت بانکیخرید با کارت بانکی مسروقهمسئولیت فروشندگان در برابر کارت بانکی مسروقه

تاريخ : جمعه 10 اسفند 1397 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : رحمانی 

 

با سلام بنده رو به جرم نگهداری مشروب خارجی 200 میلیون جریمه و یک سال حبس تعزیریمحکوم کردند حتی در تجدید نظر و حکم قطعی شده  سوال: در اجرای احکام امکان در خواست جایگزینی حبس وجود داره از قاضی اجرا یا خیر 
سوال:تقاضای تقسیط مجازات کنم با اینکه به اون صورت اموالی ندارم و شغلی هم ندارم ممکنه به چه صورت تقسیط بشه؟ ممنون

 

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب در خصوص حبس ؛ خیر امکان جابجایی نیست.فقط اگر سابقه حبس و استفاده از آزادی مشروط نداشته اید می توانید پس از تحمل یک سوم میزان کل حبس تعیینی ، تقاضای آزادی مشروط نمایید. در خصوص تقسیط جریمه نیز بستگی به دادگاه صادر کننده رای بدوی دارد. شما در هر حال تقاضای تقسیط بدهید. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیکیفری
برچسب‌ها: آزادی مشروط-شرایط تبدیل حبسخرید حبسمجازات های جایگزین

تاريخ : شنبه 29 دی 1397 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : هادی

با سلام و وقت بخیر
ضمن تشکر از رهنمودهای ارزشنمند جنابعالی ، سوألی داشتم از خدمتتون : 
حدود ۲ ماه پیش همسر بنده با خودرو خودشان تصادفی داشتند که مقصر حادثه نبودند و گزارش پلیس هم همین را عنوان کرده و خسارت از طریق بیمه به همسرم داده شد . بدلیل اذیتی که مقصر حادثه ایجاد کرد تصمیم گرفتیم هزینه افت قیمت ماشین رو قانونی مطالبه کنیم . 
تشکیل پرونده انجام شد و کارشناس پس از بازدید و ارائه گزارش افت قیمت را به میزان ۱۰% قیمت کارخانه (معادل ۳.۵ میلیون تومان) اعلام کردند ، سوال بنده به ۲ قسمت تقسیم میشود ، اول آنکه افت قیمتی  که نمایشگاه اتومبیل اعلام کردند حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان هست ، آیا میتوان با کارشناسی مجدد قیمت را از ۳.۵ میلیون بالاتر کارشناسی نمود ؟ دوم اینکه شنیده ام که در ارائه دادخواست مقصر حادثه هزینه افت به همراه هزینه کارشناسی و بخشی از هزینه های وکالت برعهده ایشان قرار میگیرد . چنانچه صحیح است چه میزان از هزینه وکالت را میتوان از مقصر حادثه دریافت کرد ؟ با تشکر

 

پاسخ داده شد.

با سلام و عرض ادب.
اگر مهلت اعتراض به قرار کارشناسی تمام نشده است می توانید تقاضا کنید هیئت سه نفره کارشناسان به موضوع رسیدگی و اظهار نظر کنند.
بله ، چنانچه در دعوا شما پیروز شوید ، هزینه دادرسی و هزینه کارشناسی و مبلغی از حق الوکاله وکیل از محکوم علیه همراه با اصل خواسته اخذ و به شما داده خواهد شد.میزان دقیق حق الوکاله بستگی به میزان اصل خواسته یا خواسته تعیین شده نهایی خواهد داشت.موفق و موید باشید.

موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: خسارت خودروافت قیمت خودرو در تصادفمطالبه افت قیمت خودرومطالبه خسارت خودرو

تاريخ : سه شنبه 22 آبان 1397 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : عبدالنور

سلام وخسته نباشی من ز صاحب نمایشگاه یک ماشین 405تویوفایو گرفتم برام گفت بدون رنگ هسته ومنم حرفشو قبول کردم نبردم کارشناس رنگ وبعد از دوروز فهمیدم که ماشین چپی هسته وبردم ماشینو نمایشگاه تا تحویل بدم ولی تحویل نگرفت وبعد قوانامه را دستکاری کرد من بهش 23میلیون تومان داده بودم وچهار میلیون را بعد از سند بنامم زد بدهم براش و من حالا چکارکنم اگه میشه راه حل را یاد بدهین ممنون میشم

 

پاسخ داده شد:

سلام و عرض ادب چند راهکار وجود دارد از جمله فسخ معامله و یا گرفتن خسارت مابه التفاوت ماشین(ارش) ولی ابتدائا باید قرارداد و مفاد اون روئت مطالعه شود.پیشنهاد میکنم قبل از هر اقدامی به یکی از همکاران وکیل در شهر خود مراجعه کنید تا متحمل ضرر بیشتری نشوید.موفق و موید باشید.


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقی

تاريخ : دو شنبه 30 مهر 1397 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : رحمانی

با سلام بنده رو به جرم نگهداری مشروب خارجی 200 میلیون جریمه و یک سال حبس تعزیریمحکوم کردند حتی در تجدید نظر و حکم قطعی شدهسوال: در اجرای احکام امکان در خواست جایگزینی حبس وجود داره از قاضی اجرا یا خیر 
سوال:تقاضای تقسیط مجازات کنم با اینکه به اون صورت اموالی ندارم و شغلی هم ندارم ممکنه به چه صورت تقسیط بشه؟ممنون

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب در خصوص حبس خیر امکان جابجایی نیست.فقط اگر سابقه حبس و استفاده از آزادی مشروط نداشته اید می توانید پس از تحمل یک سوم میزان کل حبس تعیینی ، تقاضای آزادی مشروط نمایید. در خصوص تقسیط جریمه نیز بستگی به دادگاه صادر کننده رای بدوی دارد. شما در هر حال تقاضای تقسیط بدهید. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیکیفری
برچسب‌ها: مشروبات الکلیجازات مشروباط الکلیجریمه نگهداری مشروبات الکلی

تاريخ : شنبه 24 شهريور 1397 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : مهدی

سلام‌و عرض خسته نباشید از این جانب یه نیم‌لیتر مشروب خارجی ۴۳ درصد در خانه گرفتن حکم‌قاضی رو میخواسم بدونم برای این نیم‌لیتر چیه 

 

پاسخ داده شد

 

 سلام و عرض ادب . احتمالا به جریمه نقدی تا 3 برابر ارزش عرفی مشروبات الکلی محکوم خواهید شد. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: مجازات نگهداری مشروبات الکلیجریمه نقدی نگهداری مشروبات الکلیمیزان جریمه نقدی مشروبات الکلی

تاريخ : یک شنبه 21 مرداد 1397 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : غزل

با سلام شوهرمن برای اولین بار مرتکب جرم شده وازش بشکه های تفاله از مشروب گرفتن براش 70ملیون جریمه و50ضربه شلاق و۶ماه زندان حکم دادن چجوری اینو کمش کنیم آخه اینا که هنوز به الکل تبدیل نشده بودن بعداینکه باراولش بوده بعداینکه مگه کاری کرده که بخواد70ملیون بده؟_ممنون میشم جواب بدین

 پاسخ داده شد

با سلام و عرض ادب به موجب ماده 702 قانون مجازات اسلامی ،ساخت و خرید و فروش و حمل مشروبات الکلی ؛ 6 ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق و جریمه ای معادل 5 برابر ارزش عرفی مشروبات کشف شده دارد.لذا چنانچه تفاله های کشف شده به نظر واحد آزمایشگاه الکل محسوب شود مجازات تعیین شده  قانونی است ولیکن آنچنانچه شمادر سوالتان مطرح نموده اید اگر هنوز مواد کشف شده الکل نشده باشد ؛ رای صادره بر خلاف قانون بوده و باید توسط دادگاه تجدیدنظر نقض گردد.موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: مجازات تفاله انگورتفاله مشروبمشروبات الکلی

تاريخ : دو شنبه 18 دی 1396 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : آرش

 

با عرض ادب و تحیت-1- آیا دادگاه خانواده در خصوص ادعای زوجه مبنی بر پیامک های توهین و تهدید وارد رسیدگی ماهیتی می شود یا این کار احتیاج به شکایتی جداگانه در دادگاه کیفری دارد؟ موعد مقرر قانونی برای طرح دعوا در خصوص ادعای تهدید و توهین در دادگاه کیفری چه مدت است؟ میشه محبت بفرمائید ماده قانونی آنرا ذکر بکنید؟ با تشکر

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. خیر باید جداگانه شکواییه تنظیم شود و موضوع در دادسرا پیگیری شود. یک سال وماده 106 قانون مجازات اسلامی. موفق موید باشید.


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: توهینجرم توهینمجازات توهینتوهین از طریق تلفن همراه

تاريخ : شنبه 20 آبان 1396 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : امیر

سلام.اتومبیل بنده به خواست فروشنده برای فک پلاک توقیف شده در یه شهر دیگه(درحین سفرکاری).من این ماشینو سال 91خریدم و کارت و بیمه نامه وکارت سوختشو دارم والبته قولنامه. برگ سبز و لاشه سند دست فروشندس و تو قولنامه مهلت یا تعهدی برای تعویض پلاک نداشتم و پولشم کامل گرفته است و تو توقیفی نوشته بود فقط فک پلاک و انتقال پلاک به انبار.حال اصلا پیداش نمیکنم که وکالت تعویض پلاک و فروش بگیرم ازش.لطفا راهنمایی کنید که اول باید برم شورا یا دادگستری و چیا خواستم باشه و دستور موقت رفع توقیف از کجا بگیرم؟و آیا برای تعویض پلاک بدون برگ سبز و لاشه سند نیاز به حکم دادگاه هست؟یعنی راهی نیس این مدت ماشین از توقیف دراد؟ممنون

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. باید با همان قولنامه به طرفیت فروشنده ی صاحب سند طرح دعوای 1- اثبات وقوع عقد بیع 2- الزام به تنظیم سند رسمی و 3- فک پلاک بدهید.جهت رفع توقیف می توانید دستور موقت بگیرید که نیاز به موافقت دادستانی دارد . سخت بتوانید رضایت دادستان محترم را جلب کنید. به هر حال چنانچه در طول دادرسی ماشین در پارکینگ ماند پس از رفع توقیف و تنظیم سند می توانید از باب تسبیب خسارت های وارده را از فروشنده درخواست کنید.موفق و موید باشید

 


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: توقیف خودرو با قولنامهرفع توقیف خودروخودرو قولنامه ایدستر موقت برای رفع توقیف خودرو

تاريخ : شنبه 1 مهر 1396 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 

سوال : آرش

با عرض ادب و تحیت- زوجه بر طبق قانون ناشزه شناخته شده و حکم را اجرا نمی کند. با توجه به این که ملک به نسبت مساوی بین زوجین مشاع است. آیا می تواند با دادخواست خلع ید کل ملک را خلع کند و زوج بالجبار به فکر یک مسکن دیگر باشد؟ چه باید کرد؟با تشکر

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب.موضوع نشوز ارتباطی به مالکیت خانم ندارد.بله میتواند خلع ید کند ولی خود نیز نمیتواند منحصرا مورد تصرف قرار دهد.نهایتا باید ملک افراز شود یا در صورت عدم امکان افراز به فروش برسد و به نسبت سهم پول تقسیم شود.موفق و موید باشید

 

 

موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: مال مشاعمهریه خلع یدتقسیم مال مشاعیافراز مال مشاعافراز و تقسیم مال مشاع

تاريخ : دو شنبه 20 شهريور 1396 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال :
m


سلام. من حدود 6 ماه میشه عقد کردم. همسرم طی این مدت به من فحش دادند توهین و ضرب و شتم کردند من رو در خانه پدریشون زندانی کردند. دو سری نامه پزشکی قانونی دارم و شکایتم در داگاه در حال پیگیری است؟ آیا میتوان با توجه به رای دادگاه درخواست طلاق داد؟و نتیجه چه میشود. در همین دوران عقد خودکشی هم کردند.
با زور همسرم به محضر رفتم و مهریه ام رو عندالستطاعه کردم میتونم به حالت اولیه یعنی عندالمطالبه برگردونم. 
برای مطالبه مهریه ماشین همسرم که پارس بود توقیف کردم. ایشان ادعای کار کردن با ماشین در آزانش راداشتند که دروغ بود چون ماشین شیشه دودی داشت ولی دادگاه به ناحق رای به رفع توقیف داد. که جز مستثنیات است. 
بعد رفع توقیف سریعا پلاک خودرو رو به نام مادرشون زدند برای معامله به قصد فرار از دین شکایت میکنم. نتیجه اون چه میشود؟؟
ممنون از راهنماییتون. لطفا سریعتر جواب بدید.

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب.چنانچه ضرب و شتم به تشخص دادگاه باعث عسر و حرج شدید شما شده باشد که با توجه به برگه های پزشکی قانونی احتمال آن زیاد است بله می توانید درخواست طلاق تحت همین عنوان بدهید.در خصوص سوال بعدی خیر امکان تغییر مهریه نیست مگر با توافق دو طرف.سوال آخر نیز اینکه بله پیگیر شکایت فرار از دین باشید با تعرفه شهود و استعلام از اداره راهنمایی و رانندگی نتیجه مساعد متصور است.موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریخانواده و حضانت
برچسب‌ها: طلاق یکطرفهطلاق به درخواست زنطلاق به درخواست زوجهدادخواست طلاقدادخواست طلاق یکطرفه

تاريخ : پنج شنبه 11 خرداد 1396 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : علی

با سلام
سه سال پیش یک واحد مسکن مهر به یک شخص فروختیم . و در قولنامه تاریخ تحویل را ذکر نکردیم و خریدار هم موافقت نمود . ویک چک به 3 برابر میلغ واحد برای ضمانت پرداخت اقساط از اوو گرفتیم. ولی متاسفانه انتقال بدهی راانجام ندادیم و اکنون موعد اقساط مسکن مهر رسیده است ولی خریدار از دادن قسط بانک مسکن خوداری میکند و برای انتقال بدهی هم نمی آید . و اکنون از ماشکایت کرده است که واحد را بعد از سه سال تحویل نگرفته است . و ما هم چک او را برگشت زده ایم 
خواستم بدونم الان اخطار به دستمون رسیده و برای 20 خراداد تعیین شده . 
به نظر جناب عالی این جلسه دادگاه چگونه خواهد بود و چه چیزایی نیاز داریم که تهیه کنیم 

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب.به طور خلاصه باید گفت  اگر در قولنامه قید شده که چک بابت تاخیر در پرداخت اقساط است.در صورت احراز,این موضوع ایرادی در برگشت زدن چک ندارید.در خصوص تحویل ملک هم, با توجه به عدم قید شدن زمان تحویل ابتدا شاکی میبایست برای,شما اظهارنامه ای میفرستاد و قصد خودش رو از,آمادگی برای انتقال اعلام مینمود. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریاملاکثبتی
برچسب‌ها: اظهارنامهقوالنامهمسکن مهر

تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1396 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : مهسا

يه پرونده تو دادگاه دارم كه وقت پيگيريش افتاده برا ٢خرداد چطوره ميشه وقت دادگاهم زودتر انداخت؟ممنون

 

پاسخ داده شد

 

سلام و عرض ادب. اوقات تعیین وقت دادگاه ها  توسط منشی دادگاه و با توجه به دفتر تعیین وقت ,مشخص میشود و امکان جلو انداختن آن نیست. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: تعیین وقت دادگاهتغییر زمان دادرسیتغییر وقت رسیدگی

تاريخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1396 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : دریا

با سلام اينجانب متولد يكي از كشور هاي اروپايي هستم سوالم اين هست كه ايا همسرم مي تواند با ممنوع الخروجي مانع رفت و امد من به كشورم شود

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. بله با توجه به قوانین احوال شخصیه ایران  که زن تابع مرد می باشد ایشان می توانند همسر خود را ممنوع الخروج کنند موفق و موید باشید.


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریخانواده و حضانت
برچسب‌ها: ممنوع الخروجی همسرممنوع الخروجی

تاريخ : یک شنبه 13 فروردين 1396 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال: مجید

با سلام .بنده خانه ای خریدم قسطی و ماملع قعطی شده است در یکی از بنگاه رسمی شرایط خرید همه را چک دادم جداجدا ده ملیون هرماه /چک اول را پول کردن وچک دوم از تاریخ ده روزی میگذرد پول در حساب است فرشنده بر نمیدارد چرا/ میگوید بیا فخس کنیم میگویم نه ایا در تحویل خانه در اینده به مشکلی بر میخورم/ وهشتاد ملیون ان برای تخلیه خانه نوشتم میترسم تمام قسط را بدم ولی فرشنده خالی نکند /از کسانی شنیدم که اگر فرشنده نخواهد خالی کند گرفتار میشوی ایا قانون با داشتن مدارک قانونی حاکم خرید چه دستوری میدهد ایا دادگا به بنده شماره حساب میدهد که قسط را به ان حساب واریز کنم/مبلغ کل خانه 200 ملیون در این تاریخ ولی چون قسطی خریدم افتاد 255 ملیون فرشنده میگوید جای دیگر میخوام بفروشم متشکرم بابت راهنمایی 

 

جواب داده شد

 

سلام و عرض ادب. جای نگرانی نیست.هرچند در صورت تخلیه نکردن ملک توسط فروشنده باید دادخواست تخلیه بدهید ولی نهایتا ملک به شما تعلق خواهد گرفت و خسارت های شما نیز باید پرداخت شود.در خصوص در خواست دریافت پولها باید به شما عرض شود که نیازی به اقدامی نیست ولیکن برای اطمینان بیشتر یک اظهارنامه قانونی برای فروشنده بفرستید و به ایشان گوشزد کنید که مبلغ توافق شده را دریافت نماید. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریاملاک
برچسب‌ها: فسخ قولنامهفسخبیع نامهشرایط فسخ

تاريخ : یک شنبه 8 اسفند 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : علی

سلام خسته نباشید من تو خیابون عبور میکردم ک شخصی منو به زور وارد خانه ای کرد و منو مورد ضرب و جرح قرار داد و شکایتم کردم جواب پزشک قانونی هم گرفتم و به دادگاه ارائه دادم و ان شخص منو به عنوان ورود به عنف شکایت کرد من دوتا شهود هم ب دادگاه بردم و او یک شهود ک گفته ک حرفی از ورود من به خانه نزد و گفت ک امدم این دوشخص درگیر بودند در خانه قاضی چ حکمی میتونه صادر کنه؟؟؟؟متشکرم و برای ضرب و جرح شخص مقابل چ رایی صادر میکنه ک خودشم اقرار کرده؟؟؟متشکرم 

 

پاسخ داده شد

 

سلام و عرض ادب.با توجه به فرض مساله دادگاه حکم به محکومیت متهم به پرداخت دیه طبق گواهی پزشکی قانونی ، در حق شما خواهد کرد. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: دیهضرب و جرحورود به عنفآدم ربایی

تاريخ : دو شنبه 4 بهمن 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : آرین

سلام.خسته نباشید.خانم من که دوشیزه است بعدازسه ماه متوجه شدم به یکنفرکه از من ده سال بزرگتر است رابطه تلفنی دارد و اگرهم رابطه دیداری دارد نگذاشت بفهمم.سی تماس های یکماهه اش رو هم دارم .الان حدوداً یکسال است که رفته خانه پدرش و من هم هیچ اطلاعی ازش ندارم.درمشهد زندگی میکنم.ایشان هم درمشهدزندگی میکند.نه من و نه ایشان هنوز هیچ اقدام قانونی هم انجام نداده ایم.اگر ایشان طلبه نفقه کند چه میشود و نیز تکلیف مهریه باتوجه به اینکه هیچ مالی ندارم و فعلا بیکار هم هستم و ممر درآمدی ندارم چه میشود.ممنونم اگر پاسخی روشن وزود بدهید.

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب در خصوص مهریه باید به شما عرض کنم که هیچ امری باعث زایل شدن حق خانم نسبت به دریافت مهریه نمی شود.با توجه به شرایط درآمدی شما باید به نحو اقساط پرداخت کنید.ولی در خصوص نفقه به شما پیشنهاد می شود قبل از اقدام همسر مبنی بر مطالبه نفقه شما ابتدا یک اظهارنامه برای ایشان بفرستید و دعوت کنید به منزل برگردد و اگر بر نگشت دادخواست الزام به تمکین به دادگاه خانواده تقدیم کنید موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریخانواده و حضانت
برچسب‌ها: اعسارمهریهمطالبه مهریهرابطه نامشروع تلفنی

تاريخ : چهار شنبه 8 دی 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 با سلام
اینجانب یک ماشینی از نمایشگاه و از خود نمایشگادار خریداری کرده و پول را کامل داده ام و بعد از چند روز متوجه شدم که ماشین چکی خریداری شده ولی در قولنامه صاحب ماشین ذکر شده بود که سند باید صورت گیرد و به چک کاری نمی باشد ولی صاحب ماشین سند نمی زند و از ان تاریخ نیز دو ماه گذشته که و موعد چک رسیده است و نمایشگاه دار چک مورد نظر را پاس نمی کند و با هم اختلاف پیدا کرده اند و صاحب ماشین می خواهد ماشین را توقیف کند لطفا راهنمایی کنید که چه کار کنم؟

 

پاسخ داده شد

سوال نامفهوم است.اگر مالک اولیه به نحو صحیح ماشین رو به نمایشگاه دار فروخته است و حق فسخی برای عدم پرداخت چک ندارد شما میتوانید الزام هردو نفر را به تنظیم سند رسمی بخواهید و ضمنا چنانچه برای تاخیر در تنظیم سند وجه التزامی قرار داده اید را از نمایشگاه دار مطالبه کنید.دادخواست حقوقی الزام به تنظیم سند رسمی خودرو تقدیم دادگاه حقوقی کنید. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: فسخ قرارداد خودروابطال مبایعه نامهخرید خودرو شرایطیمعامله فضولیفروش مال غیر

تاريخ : پنج شنبه 2 دی 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : منافی

سلام وقت بخیر . درجایی که زن وکالت در طلاق دارد در دادخواست قسمت خوانده نام کی را می نویسد؟ ممنون

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب بله خواهان زوجه می باشد به استناد وکالت از جانب زوج و در قسمت خوانده اسم زوج نوشته می شود. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریخانواده و حضانت
برچسب‌ها: طلاق از جانب زوجهطلاق از جانب زنطلاق توافق

تاريخ : پنج شنبه 4 آذر 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

 سوال : امین

با سلام و خسته نباشید
در مورد نقل و انتقال نهایی و رسمی سند خودرو در دفترخانه، در صورتیکه پلاک، برگ سبز و کارت خودرو بنام خریدار جدید صادر شده باشد ولی عدم حضور بهم رسانی فروشنده جهت امضای نهایی اتفاق بیافتد، مالک جدید از چه طریقی میبایست اقدام کند ؟ و تکلیف هزینه های جاری احتمالی که ممکن است گردن شخص غیرمقصر را بگیرد چیست ؟
با تشکر از پاسخگویی شما

 

پاسخ داده شد:

سلام و عرض ادب هرچند هنوز بر سر مسله انتقال رسمی خودرو بین دفاتر اسناد رسمی و اداره راهنمایی و رانندگی اختلاف است ولی به هر حال خریدار جدید میتواند در دادگاه حقوقی الزام فروشنده را به تنظیم سند رسمی خواستار شود و تمامی هزینه آن بر عهده فروشنده می باشد موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: الزام به تنظیم سند خودروفک پلاک خودروالزام فروشنده به تعویض پلاکالزام خریدار به حضور دراداره راهنمایی و رانندگی جهت فک پلاک

تاريخ : شنبه 1 آبان 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : مارال

سلام مهریه من ۳۰۰قطعه سکه تمام است پیش وکیل رفتم بهم گفت برا۱۰۰عددش اقدام کن واقدام کردم که هردوماه تعیین شد که همسرم بده حالامن میتونمبرا۲۰۰عدددیگه اقدم کنم براطلاق هم میتونم اقدام کنم

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. بله شما می توانید برای الباقی مهریه دادخواست تقدیم دادگاه نمایید. بابت طلاق نیز اگر شروط اعمال وکالت در طلاق که در سند ازدواج قید شده است  محقق گردیده؛ میتوانید دادخواست صدور گواهی عدم امکان سازش بدهید.با توجه به مشکلاتی که طلاق از طرف زن ممکن است داشته باشد پیشنهاد می شود قبلا با وکیل خود مشورت کنید. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیخانواده و حضانت
برچسب‌ها: طلاق به خواست زوجهطلاق طلاق با اخذ مهریهطلاق بدون گذشت از مهریه

تاريخ : پنج شنبه 1 مهر 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : گودرزی

با سلام
ممنون از اینکه وقت میگذارین
پدرم حکم جلب فردی رو به جهت چک برگشتی گرفتن و متهم متواریه
دو ملک قولنامه ای از این فرد پیدا کردیم
1-آیا می تونیم اونها رو توقیف کنیم؟
2-فرآیند توقیف تا مزایده حدودا چه مدت زمان می بره؟
3-در صورتی که در معرفی ملک اشتباه کنیم و صاحب ملک کس دیگه ای باشه و ملکش توقیف بشه، آیا می تونه از ما شکایت کنه و این امر چه عواقبی برای ما خواهد داشت؟
4-متهم شاکیان دیگری هم دارد، در صورت توقیف ملک، آیا اونها می تونن پرونده هاشون رو روی ملکی که ما توقیف کردیم اعمال کنن؟
سوال دوم
این فرد پس از صدور محکومیت قضایی دو ملک رو فروختن، آیا ما می تونیم نسبت به اون دو ملک ادعایی داشته باشیم؟
با سپاس فراوان
 
پاسخ داده شد:
سلام و عرض ادب.
مختصرا باید گفت.
اولا املاک قولنامه ای معمولا قابل توقیف نیست.
ثانیا؛ خیر هیچ عواقبی این توقیف برای شما نخواهد داشت و اگر کسی معترض بود فقط میتواند اعتراض به توقیف نماید ولاغیر.
ثالثا؛ هر طلب کاری که زودتر توقیف کند از فروش ملک پول او داده میشود و اگر اضافه ای ماند به نفرات دوم و سوم و... میدهند.
رابعا: بله میتوانید در دادگاه حقوقی طرح دعوا کنید و با اثبات معامله به قصد فرار از پرداخت دین ،معاملات را باطل نمایید.
موفق و موید باشید

موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیمطالب حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریاملاکثبتی
برچسب‌ها: توقیف مال غیر منقولتوقیف املاک قولنامه ایتوقیف ملک توسط طلبکاران متعدد

تاريخ : جمعه 5 شهريور 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال: سیاوش

 

 

 

باسلام.منو رفیقام چهار نفری شمال رفته بودیم از ماشین ما نیم لیترمشروب دست ساز گرفتند.از ما تست گرفتن دوتامون منفی شدیم دوتامون مثبت شدن.اونایی که مثبت شدن حکمشون چیست و اونایی که منفی شدن حکمشون چیست البته تو دادگاه فقط واس اونایی که مثبت شده بودن 24 میلیون وثیقه گذاشیم .ولی واس ما دوتا که منفی بودیم هیچی نخواستن

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. اگر مصرف مشروب انکار شود تنها به جریمه نقدی معادل 5 برابر ارزش عرفی مشروبات الکلی محکوم خواهید شد.در غیر اینصورت و اثبات خوردن الکل ممکن است علاوه بر جریمه با شلاق نیز مواجه شوید. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: شرب خمرمجازات مشروبات الکلیمجازات نگه داری مشروبات الکلی

تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال :هاشمی

با سلام خدمت اقای ابراهیمی 
پدرم سال68زمینی دارای سند از الف خریده ولی الف سند نزد و پدرم هم در سال 82 انرا قولنامه ای به ج فروخت و ج که از دوستان پدرم بود از سند نخوردن زمین اگاه بود و با علم به اینکه پدرم علیرغم مراجعات بسیار به الف موفق به سند زدن نشده بود حاضر به خرید از پدرم شد و در قولنامه بین پدرم و ج قید شده که 10 میلیون ثمن معامله بعد از حضور در دفتر اسناد پرداخت شود حال :1)با توجه با اینکه هنوز الف برای ما سند نزده ایا بعد از 13سال از فروش زمین ما مستحق همان 10 ملیون هستیم یا این مبلغ به نرخ روز محاسبه میشود؟ج مدعی است وکیلی به او گفته چونکه در قولنامه قید شده بعد از سند خوردن 10 میلیون پرداخت شود حتی اگربعد 100سال هم سند بخورد همان 10 میلیون پرداخت میشود و به نرخ روز نیست لطفا راهنمایی کنید همراه با ماده قانونی آن 
2)ایا ج میتواند بر علیه الف دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی بدهد یا فقط چون از ما خریده میتواند بر علیه ما دادخواست بدهد و ما هم جداگانه بر علیه الف باید بدهیم؟لطفا همراه با ماده و مستند قانونی ذکر بفرمایید با تشکر فراوان از زحمات شما

پاسخ داده شد:

سلام و عرض ادب. همان ده میلیون تومان به شما تعلق میگیرد. طرف دعوا قرار دادن شما و صاحب اصلی سند از تشریفات قانونی دادخواست و الزام به تنظیم سند است.ولی نهایتا کسی به تنظیم سند محکوم میشود که سند اصلی به نام او در دفتر املاک اداره ثبت و اسناد ، ثبت شده است. توجه کنید که گرفتن زیاده بر طلب نیاز به ماده و قانون دارد و در بحث موضوع شما چنین مقرره قانونی وجود ندارد موفق و موید باشید.


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: الزام به تنظیم سندمطالبه خسارت

تاريخ : یک شنبه 27 تير 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : نازنین 

 

با سلام شوهر من شخصي تن پرور مي باشد كه تن به كار نمي دهد در طول هفت سال زندگي مشترك خودم با كار كردن خرج زندگي را پرداخت كرده ام
ويك خانه خريداري نموده ام كه سه دانگ آن به نام من وسه دانك ديكر به نام همسرم مي باشد والان قصد دارم سه دانگ به نا همسررم را نيز به نام خودم كنم وطلاق بگيرم براي اول سه دانگ منزل ودوم طلاق چه راه كارهاي به من معرفي مينمايد؟

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. میتوانید از بابت مهریه خودتان 3 دانگ منزل را توقیف نمایید.در خصوص طلاق باید یا عسر و حرج شدید شما برای دادگاه اثبات شود یا اینکه یکی از شروط 12 گانه سند نکاحیه مثل عدم پرداخت نفقه به مدت 6 ماه محقق گردد.در هر مورد برای طلاق باید شرایط لازم جهت صدور حکم از طرف قاضی احراز گردد وگرنه امکان طلاق یکطرفه امکان ندارد.موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریخانواده و حضانت
برچسب‌ها: توقیف ملک در برابر مهریهطلاقطلاق یکطرفه

تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : معصومه

 

باسلام...بنده براساس فروشنامه دستی شوهرم ووکالتامه بلاعزل.ملک مربوطه رو بنام خودم سندزدم.حال شوهرم باشکایت اینکه فروشنامه عادی بوده وطبق ماده190ایین مدنی شرایط مبایعه نامه رانداشته وثمن معامله نامعلوم است.درخواست ابطال سندکرده...راه حل بنده چیه...باتشکر

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب.منظور شما از فروش نامه چیست؟ اگر منظور همان قرارداد فروش بر روی برگ معمولی می باشد و متعاقب آن سند رسمی تنظیم شده است دیگر امکان ابطال آن وجود ندارد.به موجب ماده 22 قانون ثبت اسناد و املاک دولت تنها کسی را مالک میشناسد که ملک در دفتر املاک به نام ایشان ثبت شده باشد.موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریاملاکقراردادها
برچسب‌ها: قولنامه عادیوکالت بلاعزلانتقال سند رسمیانقال سند به موجب سند عادیانتقال سند با وکالت نامه

تاريخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : کیانا

سلام.و اول از همه ممنون برای وقتی که میذارید و پاسخگویی بی منتتون.
حدود 10 سال پیش یک زمین 20 قصبی به قیمت 85 میلیون تومان از اقایی خریدم.اون اقا هم قبلا زمین رو از یکی دیگه خریده بود.بعد از 5 سال خانواده ای مدعی شدند که این زمین از اراضی ما بوده و در نهایت پس از شکایت و حکم دادگاه پروانه ی زمینی که خریده بودم باطل شد.اقایی که ازشون زمین رو خریده بودم هم اظهار بی اطلاعی میکنند و می گن که شخصی که بهشون زمین رو فروخته بوده سرشون کلاه گذاشته....در هر صورت من الان باید چیکار کنم؟باید که از اقایی که ازشون زمین رو خریدم شکایت کنم؟و اینکه این زمین الان قصبی حدود 60 میلیون تومان است و به عبارتی قیمت کل ملک چیزی در حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان...آیا من میتونم زمین رو پس بگیرم ؟یا اینکه به قیمت روز پول زمین رو بگیرم؟آخه این انصاف نیست که من پول 10 سال پیش رو بگیرم...روند شکایت چه جوری و چه مدت طول میکشه تا رای دادگاه صادر بشه؟آیا اون اقا میتونه پول نده؟
شرمنده که اینقدر سوال پرسیدم...

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب شما باید به طرفیت شخصی که با او معامله کرده اید دادخواست " احراز و اعلام بطلان عقد بیع فضولی و مطالبه قیمت معامله به نرخ روز با نظر کارشناس رسمی دادگستری" در دادگاه تقدیم کنید.به موجب رای وحدت رویه 337 دیوان عالی کشور ، چنانچه بعد از عقد بیع ، مبیع مستحق الغیر در بیاید ، فروشنده باید قیمت زمین را به نرخ روز پرداخت کند.ضمن اینکه از باب قاعده تسبیب و غرور نیز میتوانید مطالبه خسارت های وارده به خود را مطالبه کنید.در خصوص سوال آخرتان باید گفت : خیر در هیچ صورتی شخص فروشنده نمیتواند از زیر بار مسئولیت پرداخت پولی که دریافت کرده است شانه خالی کند.موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستریاملاک
برچسب‌ها: معامله فضولیابطال معامله فضولیمعامله غصبیابطال معامله غصبیخرید ملک غیر

تاريخ : پنج شنبه 6 خرداد 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : حسین مددی

باسلام.آیا ازضامنی که پشت چک را امضا کرده متوانم به عنوان وصول طلبم ماشینش را که به صورت قستی از دولت خریده ودر رهن دولت هست توقیف نمایم وپولم را بگیرم.ممنون ازشما

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. بله میتوان مازاد بر طلب دولت را توقیف کرد.ولیکن هنگام فروش و پرداخت بدهی، ابتدا طلب دولت یا بانک پرداخت میشود و اگر اضافه ای باقی ماند به شما میدهند. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: توقیف اموالتوقیف مال رهنیتوقیف مازاد اموال رهنی

تاريخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال :مریم

سلام اقای ابراهیمی،من متاهل هستم و در حال جدا شدن،ما یه پراید خریدیم که قولنامش به نام من بود اما سند به نام فروشنده بود تا ما چک اخر رو پاس کنیم در این حین شوهرم خودش ماشین رو به نام خودش قولنامه ای به کسی فروخته بدون اطلاع من میخواستم بدونم من میتونم ازش شکایت کنم?و اینکه چه مجازاتی براش در نظر میگیرن..ممنون

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. خیر ایشان حق واگزاری یا فروش خودرو را نداشته است.عمل ایشان مصداق فروش مال غیر و قابل پیگیری کیفری می باشد.ضمنا اگر در بنگاه قولنامه ثانی نوشته شده است، متصدی بنگاه نیز شریک در جرم محسوب می شود. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: روش قولنامه ای خودروفروش مال غیرمجازات فروش مال غیر

تاريخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : امین

با عرض سلام ورخسته نباشيد جناب ابراهيمي عزيز ممنون ميشم اگر راهنماييم كنيد.اينجانب حدود ١٠ماه پيش خودرويي را از شوهر عمه خود خريدم به مبلغ ٢٤مليون ٢٠مليون ان را نقدا پرداخت كردم و قولنامه دستي ام دارم از خود شوهر عمم با خط خودش و چند تا شاهد امضا كردن (با مدارك و رسيد پولها)و قرار شد ٤مليون هنگام سند پرداخت كنم.حال متوجه شدم كه خودرويي كه به من فروخته متعلق به يك فرد ديگر است وخودرو را اجاره كرده روزي ١٠٠هزارتومان و قولنامه اجاره به شرط تمليك با هم دارند و صاحب ماشين از ايشون ٣٠مليون چك هم دارد حال نيز صاحب خودرو سهملعرث شوهر عمه من را از منزل پدريش توقيف كرده و حكم توقيف ماشين را جدا گرفته (چون سند به نامش است) بار اول صاحب ماشين حكم توقيف گرفت كه رفتيم و قاضي نوشت حضور شخص ثالث در پرونده محرز شد و حكم رفع توقيف داد متاسفانه صاحب ماشين مجدد رفته در شعبه ديگري ١٠مليون واريز كرده و قولنامه رو ابطاال كرده مجدد حكم توقيف گرفته و ماشين دست من بودكه توقيف شد و به پاركينگ منتقل شد حالا از شما ميخوام منو راهنمايي كنيد تكليف من چيست پول من چي ميشه در ضمن خدمت شما عرض كنم كه من تنها وسيله امرار معاش ام همون ماشين بود كه تو اژانس كار ميكردم وچند وقته الان بيكارم.وقت رسيدگي ام يك ماه ديگر است و نميدونم چي ميشه وبايد چيكار كنم وكيل بگيرم يا نه ؟؟؟؟؟؟ممنون از لطفتون

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. باید توجه کنید که اجاره به شرط تملیک ،مالکیت خودرو پس از پرداخت آخرین قسط محقق میشود.لذا اگر در قرارداد فی مابین شوهر عمه شما و مالک اصلی قید شده باشد هرکدام از اقساط پرداخت نشود ، اجاره منفسخ خواهد شد؛دیگر مالکیتی برای شوهر عمه شما متصور نیست و متعاقب آن ایشان نیز حق فروش خودرو قبل از قطعیت معامله خود،صحیح نیست. شما یا میتوانید به عنوان فروش مال غیر علیه ایشان شکایت کنید یا دادخواست حقوقی به دادگاه تقدیم کنید و مطالبه وجه پرداختی بعلاوه خسارات وارده را خواستار شوید. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: توقیف خودروی اقساطیاجاره به شرط تملیکزمان مالکیت مبیع در اجاره های به شرط تملیک

تاريخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : رویا

سلام اقای ابراهیمی ، من زمینی به مساحت تقریبی 400متر دادم به اقای که یه ساختمان 4طبقه دو واحد ی درست کنه دو واحد به مابده باتمام امکانات،متاسفانه دوواحدبه من داده داخلش و خودم درست کردم الان متوجه شدم بدون پارکینگ ،به جای پیش فروش به من مبایعه نامه داده هیچی توش ذکر نشده، بعد من فرستادم ثانیه برگه دادن که خونه رو صحیح و سلامت تاویل دادیم گفتم خونه رو صحیح و سلامت تاویل نگرفتم گفت امضا کن هروقت تاویل داد این برگه رو بهش بده الان می رم میگه توبااین امضای که کردی نمی تونی کاری کنیم ازشما عاجزانه کمک می خوام چیکار می تونم بکنم 

 

پاسخ داده شد:

سلام و عرض ادب.معمولا در قراردادهای شارکت در ساخت دقیقا جزیات واحد ها و نحو تحویل و زمان آن قید میشود.بدون رویت قرارداد مشارکت نمیتوان اظهار نظر دقیقی کرد. بسته به شرایط قرارداد ٰ؛ الزام به انجام تعهد یا دریافت خسارات قراردادی ممکن است در دسرس باشد. موفق و موید باشید


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: قرارداد مشارکتقرارداد ساخت و سازقرارداد بساز بفروشنحوه تحویل ساختمان های مشارکتی

تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

سوال : مصطفی

اقای ابراهیمی عزیز برادر بنده چند ماه پیش واسه کاری که میخواست انجام بده اتاقی از کسی که کانون تبلیغاتی بود اجاره کرد وبابت کارش به این اقا حدود 30 میلیون چک بابت تبلیغات و اجاره و چیزای دیگر داد ولی برادرم نتوانست مبالغ را پرداخت کند یک روز از کلانتری زنگ زدن که برادرتون رو جلب کردیم واگر نیایید میبرن دادسرا و زندان ما هم از همه جا بی خبر رفتیم شاکی گفت رضایت نمیدم مگر اینکه پول بدید ماهم مقرر شد ماشین پراید مدل91 که و یک مقدار پول بهشون دادیم وایشان رضایت داد وما در قبال کلیه چک های برادرم ماشین رو دادیم وهمان روز بین خودمان وشاهد چیزی نوشتیم که این تعداد چک تحویل گرفته شد و مابقی چک ها در زمان انتقال سند تحویل داده شود وظرف مدت 48 ساعت از ان مدت حدود 1 ماه میگذرد و این اقا مدعی شده که شما باید600 هزار تومتن دیگر به من بدهید تا چک هارو تحویل بدم کلااا زده زیرش منم رفتم روی پلاک شکایت گذاشتم ایا کاری جهت خرج کردن چک یا موارد دیگر میتواند انجام دهد؟و در ضمن من دیگه چه کاری میتونم انجام دهم که ایشان ملزم به اینکار شود استد عا دادرم جوابم رو بدهید ممنونم که وقتت گران بهاتون رو در اختیارم گذاشتید.

 

پاسخ داده شد

سلام و عرض ادب. به دادگاه دادخواست استرداد لاشه چک بدهید.در ضمایم دادخواست رضایت نامه فی مابین و نحو تسویه حساب را ضمیمه کنید. موفق و موید باشید.ضمنا نیازی به شکایت توقیف خودرو نیست.


موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ حقوقیسوالات حقوقی از وکیل دادگستری
برچسب‌ها: استرداد خودروتوقیف خودرواستراداد چک

تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 | | نویسنده : محسن ابراهیمی (وکیل پایه یک کانون وکلای دادگستری) |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب جوکر گیم
  • وب یاهو اد
  • وب پرتال مدیران پارسی
  • وب واعظ